Uw Informer database opslaan met behulp van een cloudopslag programma, is een prima optie. Programma’s zoals Google Drive en Dropbox zijn daar geschikt voor, echter zitten er wel haken en ogen aan wanneer u er vanaf meerdere werkplekken gebruik van maakt.


Indien u standaard vanaf één werkplek met Informer werkt, dan zal cloudopslag geen problemen opleveren en heeft u er alleen maar voordeel bij. De database wordt zowel lokaal als in de cloud opgeslagen en met elkaar gesynchroniseerd. Zodra u uw werk opslaat, wordt vervolgens automatisch een back-up in de cloud gemaakt.


LET OP!:
Maakt u bij deze werkwijze echter vanaf meerdere werkplekken gebruik van Informer, dan moet u zeer bewust zijn van de werkwijze van deze cloudopslag programma’s. Wanneer u klaar bent met werken op de ene werkplek, dient u te allen tijde uw werk op te slaan en het programma af te sluiten, voordat u aan het werk gaat op een andere werkplek. Op de andere werkplek moet u vervolgens controleren of de meest recente versie van de database is gesynchroniseerd voordat u weer aan de slag gaat.


Als u dit niet doet, dan bestaat de kans dat reeds uitgevoerde werk verloren gaat. Als u uw werk niet opslaat en u gaat vervolgens op een andere locatie werken, dan werkt u op de tweede werkplek met een verouderde database. Wanneer u vervolgens de databases opslaat, overschrijft de 1 de ander. Wees dus alert en hanteer de juiste werkwijze! Controleer daarom altijd de werkwijze van een cloudopslag programma, voordat u er gebruik van gaat maken.